Rejsen går til et nyt liv ( Det her er en historie, som jeg skrev for at deltage i en konkurrence. Den vandt dog ikke. Det er den første historie som jeg skrev på dansk. ) Langsomt tikker uret. Tik..Tak..Tik..Tak. Det er nærmest klokken 5 om morgenen. Der er ikke så mange mennesker i byen til dette tidspunkt. En ung mand står ved skinnerne på Københavns hovedbanegård. Han går frem og tilbage på perronen. Han har ventet her det sidste halv time. Der kommer toget. Endeligt. Han står på. Nervøs kigger han omkring sig. Han aner ikke, hvorhen han må sidde. Mens han går igennem vognene, kigger andre mennesker på ham. Nogle kigger nervøse, andre ser bare trætte ud.Til sidst finder han en plads ved siden af en ung pige. „Velkommen i Intercitytoget mod Århus“, siger en stemme. Amirs hjerte banker. Han ryster lidt på kroppen. Han kan ikke lide at tage toget. Sidste gang blev han stoppet ved grænsen i Padborg. Amir kommer fra Syrien og er flygtet til Danmark sidste sommer. Han ...